Святий Йосип робітник
Для когось щоденний труд - тягар, для когось необхідність для прожитку, а для отця Серафима потреба душі і радість. Він насправді виконав у своєму житті Слово Боже
"Благословенний ти якщо їстимеш з праці рук своїх..." (Пс. 127,2) і пораду святого Франциска з Ассизі "Завжди роби щось корисне, щоб диявол не застав тебе у ледарстві... бо неробство губить душу" (Лист св. Франциска до Джероламо, 125.11)
Він любив працювати, як священник був невтомним і горливим; як людина доброї волі з захопленням займався палітурною справою, а перед владою, щоб не вишукували в ньому якоїсь провини, постійно працював, то як фахівець в фармацевтичному магазині у Ленінграді, то як палітурник, то кочегаром у засланні в Казахстані... Завжди хотів "бути корисним ДЛЯ інших, а не просто дарма їсти хліб».
"Родина
Кашуба не була заможною. Діти виховувалися у дусі патріотизму і релігійності.
Добрий приклад життя діти черпали від батьків, які особливо відзначалися
працьовитістю. Алойзи з дитинства вирізнявся веселістю духа і блискавичністю
розуму. Згодом він так згадував про домашні уроки:
«Робота
ніколи не була мені чужою. Може, тому, що я брав приклад із постійно зайнятих
батьків, я звик до роботи з дитинства. Коли нікого не було вдома (я був найменшим,
решта ходили до школи), я любив наводити порядки, наскільки це вдавалося — інша
справа. Точно не одна тарілка чи глечик постраждали. Потім я взявся за годинники.
Треба було добре пильнувати, щоб котрийсь із них я повністю не «полагодив». Я
любив працювати на городі.
На
нашому маленькому клаптику або на сільській грядці ми садили картоплю, горох,
квасолю, зелень. Треба було рубати і вставляти гілки, виривати бур’ян, восени
зривати стиглі стручки».
"Його
захопленням зі шкільних років, яке пізніше виявилося дуже корисним під час
служіння на Сході, була палітурна справа:
«У
цьому трохи був винен отой товстий учитель праці, який врешті-решт увів нас в
усі таємниці цієї дуже шляхетної справи. Бувало, приносив книжку, клеїв, різав,
прикладав обкладинки, але коли ми починали пильно приглядатися, то говорив, що,
загалом, так не робиться.
«Як
це робиться» я навчився завдяки сіренькому самоуку, який потрапив мені до рук у
якійсь книгарні. Відтоді почалася практика, пасовищем якої стали передусім
шкільні підручники.
Як
і кожна пристрасть на певен час може бути придушена, але потім вибухає з іще
більшою силою, так було з моєю палітурною справою. Це сталося спонтанно».
"Монастирські
записи у Кракові з 1933-1936 років і в Розвадові (сьогодні — Стальова Воля) з
1936-1939 років підтверджують душпастирську активність отця Серафима. У листі
до своєї сестри Марії отець Серафим повністю підтверджує записи:
«(...)
я просто не можу жити без роботи, до того ж, роботи дуже інтенсивної, такої,
яка б мене всього поглинала. Я щораз більше відчуваю, що у мене немає покликання
бути звичайним священиком-душпастирем. Я хотів би щось робити, чинити щось
конкретніше, бути корисним ДЛЯ інших, а не просто дарма їсти хліб».
"Крім
душпастирської послуги, Слуга Божий займався також палітурною справою, якої
навчився ще до вступу в орден. Таким чином він хотів в очах органів влади бути
людиною, яка не ість дарма хліб. Це також була нагода врятувати багато цінних
книжок і журналів, рештки яких знаходилися у храмі. Коли закінчувався ранковий
молебень, каплиця перетворювалася на майстерню:
«Одного
разу, — занотував отець Серафим у спогадах,
до
бокової бані, де я був зайнятий, заглянула шапка з червоним кантиком.
«Працюєте?» — запитав. «А-а, працюю» — відповів я спокійно. Потім ми пішли до
кутка, де знаходилися дві жінки. Напевно, вони молилися, а лампадка горіла, бо
там були пресвяті Дари. У результаті з’явився протокол, де було зазначено, що в
нас є таємна каплиця, а священик переховується від міліції».
Коментарі
Дописати коментар